Kors och tvärs

Hej änglar!


Låt mej berätta vad som har hänt:

Jag var just på väg ut (skulle  festa med gänget) som jag hörde telefonen ringa, men jag hade ju tagit på mej yterkläderna och klackskorna så därför stod jag och funderade ett tag om det var värt att svara. Nej, låste dörren och hängde nycklarna på hästskon och begav mej ut. På vägen dit såg jag Getmannen (En man som flyttat till mitt kvarter). GUD! VA! PINSAMT! Han har tjatat på mej i flera dagar att vi ska gå ut och festa. Men han stinker svett och örter så det är skit pinis att vara med honom. Men han han se mej! Var tvungen att stanna och plocka upp honom (Han hade på sej en stor rock och ett par örhängen jag gett honom) Hade typ asdåligt samvete för att ha tänkt illa tankar om honom så jag gav hononm tjugo kronor och ett silverkors som gått i släkten. När vi väl var framme fick Fincen, Clabbe och Juanes (Gänget ) syn på mej Getmannen, fick typ panik så jag bad Getmannen att gå på toaletten. Sedan sprang jag till Gänget och berättade att jag inte alls hade varit med honom, att han hade följt efter mej. Sedan gick vi iväg till festen.
Efter ett par dagar började jag få läskiga telefonsamtal varje natt klockan 03.00, precis som ödlan i CSI. Varje gång jag svarade hörde jag en röst som sa maka paka, fattade typ ingeting! Men jag tror att det var isländska. Hursomhelst, En natt hörde jag hur det bankade på dörren, så jag tog på mej mina tights och min sjal och såg efter vem det var...
Och Gissa Vem!
Om inte: Getmannen, han hade läppar torrare än sand, kinder vitare än snö och ögon rödare än eld.
-Vad är det? frågade jag och bjöd in Getmannen (Man vill ju inte att grannarna ska se att man pratar med honom).
Var var du? frågade han och hällde upp en kopp med té.
Efter att ha förklarat för honom att jag tycker det är pinsamt att vara med honom, kramades vi och gjorde en
överenskommelse: Jag skulle börja sprida positiva rykten om honom för alla i kvarteret och han skulle börja duscha.
Sedan gick Getmannen och jag gick och la mej igen.
Detta skedde för ett par veckor sedan, Getmannen är nu en i gänget och vi har det gladare än någonsin.

Ta hand om er!
Kram // Fley

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0